About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Wednesday, December 15, 2010

Dasar Mangkuk!!!

Aku bukan RACIST. Wah, statement aku!!!

Di sini ingin aku kongsikan pengalaman berurusan dengan lelaki berbangsa Cina bernama Gary Yeoh. Beliau merupakan pekerja di Syarikat P** Design. Ishk, baru nak describe pasal dia aku dah rasa macam nak belasah mangkuk tu. Punyalah sopan aku send emel kat colleague dia minta sampaikan pesan sebab aku tak dapat call/SMS dia. Boleh pula dia tendang emel cakap tindakan aku SANGAT TAK PROFESSIONAL!!! Celaka punya babun!!! (tak tahu apa itu babun? sila rujuk rajah di bawah)



Bayangkanlah, emel aku cuma berkenaan penetapan tarikh lawatan tapak. Dia boleh cerita pasal dia satu hari kat site lah, itulah, inilah... Aku peduli apa??? Aku cuma nak tahu tarikh dan masa lawatan tapak. Itu pun susah? Kalau tak tahu, cakaplah akan beritahu selepas dapat pengesahan pihak berkenaan. Hampeh!!! Betul-betul bikin spoil mood aku pagi-pagi.


Aku balas emel rasa macam nak menangis. Punyalah nak tunjuk preofessional. Tak nak marah-marah macam mangkuk hampeh tu, aku minta jasa baik Puan Aisyah karang emel tu. Nasib baiklah aku agak rasional. Itu pun sipi-sipi nak hilang rasional. Kalau tak, emel aku mesti macam budak darjah tiga punya karangan. Apalah nasib.

Aku malas nak fikir pasal mangkuk hampeh. Tak guna betul.

~~mencari ketenangan... kembalikan semula kerasionalan aku...

No comments: