About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Thursday, February 24, 2011

Rasionalkan Mindaku...

Kembali kepada pelan asal. Aku dah terlalu asyik dengan kesenangan sementara sehingga alpa. Aku jadi lupa dengan pelan hidup...

Aku seharusnya:

1. punya kereta sendiri di usia 23 tahun. checked

2. mendapatkan sijil MASTER sebelum berkahwin. pending.Kalau nak berkahwin di umur 27, maksudnya tahun ni kena settlekan master. Sempat ke????

3. berkahwin pada usia 27 tahun. pending. boipren pon tadak. camna nak kawen weh!!! errr... bergantung pada item 2.

4. mempunyai rumah sendiri di usia 30 tahun. Tapi aku dah amend. Kena ada rumah sendiri sebelum berkahwin. Macam susah nak capai pula bila tengok baki di dalam akaun bank yang cuma cukup-cukup untuk sambung master.

5. mempunyai perniagaan sendiri yang sudah established di usia 35 tahun. Kena start cepat nih!!!

Ada dua perkara yang aku kena settle cepat. Kawan-kawan, tolonglah aku!!! Aku runsing ni. Tak tahu kos apa nak ambil... (business admin ke education???) Tak tahu kat mana nak further (yang boleh buat PJJ dan boleh complete dalam masa yang cepat. Kalau boleh tak nak jawab exam. Aci tak?)


Oh, Aku perlu jadi lebih rasional!!! Bahasa pun dah tak betul ni...

Tolonglah daku... ~~sob...

No comments: