About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Tuesday, October 4, 2011

Oktober 2011


Yuhuuuuuuuuuuuuu!!! Ecewah... Assalamualaikum semua...

Rasa macam sekejap saja masa berlalu. Dah pun bulan Oktober. Sekilas memandang ke belakang, dah banyak yang aku tinggalkan. Kawan-kawan yang bergelak tawa, yang berkongsi duka... Seorang demi seorang meningggalkan aku. Walaupun begitu, syukurlah masih ada kawan-kawan yang sudi menemani hari-hari mendatang.

Eh, dah macam nak buat kisah sedih pula. Kembalikan mood!!! Heheh... Baru nak mulakan hari di bulan Oktober, mana boleh sedih-sedih.

Kisah aku untuk bulan Oktober...

Bermula dengan gaji yang masuk ngam-ngam 1hb. Diikuti pula dengan rakan sekerja yang merungut banyak kerja (macam aku tak banyak kerja) tapi aku memang tak tahu nak tolong dia macam mana. Hari ini, ayah pula perlu ke hospital untuk buat check-up. Hasil yang memang tak memuaskan hati bila aku diberitahu tiga saluran ke jantung ayah hampir sumbat sepenuhnya. Rasa nak marah pun ada. Mana taknya, bila di nasihat suruh jaga makan, langsung tak endah. Haih!!!

Cukup dengan kisah lepas yang tak menarik,biar aku kongsi plan mendatang (untuk bulan Oktober). Berkemungkinan besar aku akan ke Melaka esok untuk menghantar barang-barang adinda.


Mau cari Kampung Portugis. Terasa nak layan jus MANGGA yang superb.


Aku diajak teman-teman berhujung minggu di Teluk Intan. Dengarnya macam banyak sangat aktiviti yang dirancang kawan-kawan. Ada yang kata mahu ke Pangkor. Ada yjuga yang mahu ke Lumut. Indahnya pantai... Macam seronok pula bila difikirkan. Tak sabarnya nak pergi jauh dari kawasan Lembah Klang yang merunsingkan. Hmmm...

Selain itu aku perlu KERJA!!!

Bila agaknya aku boleh berehat tanpa perlu fikir pasal kerja? Ishk, bikin rosak mood aku bila terfikir pasal kerja. Sampai sini dulu lah.


No comments: