About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Monday, September 26, 2011

SEPTEMBER 2011


September 2011 yang sungguh memenatkan. Sebab pertama, haruslah sebab Hari Raya Aidilfitri...

Minggu pertama September saja dah buat aku rasa nak tumbang. Beraya sakan!



Minggu kedua, kena hadiri majlis perkahwinan sahabat di Pasir Gudang. Jauh tu!!! Balik hari tau. menjadikan ianya lebih penat ialah kerana hari sebelum ke Pasir Gudang, aku menemani ayah menghantar adik ke Melaka (dah nak mula kuliah) dan pulang awal pagi(jam 1pagi). Esoknya, bertolak ke Pasir Gudang seawal 7pagi. Hari seterusnya, KERJA!!! Fuhhh!!!



Minggu berikutnya, aku berkampung di pejabat. Paling teruk bila tak balik tidur. bekerja 21 jam! Ini semua gara-gara Tender KPKT2. Sudahnya, pihak KPKT nak re-tender. Bukan main sakit hati lepas dapat berita itu.

Hujung minggu terakhir di bulan September, aku hadir ke majlis persandingan rakan sekuliah di Klang. Tak sangka terserempak dengan sepupu. Kecil betul dunia.



Tak cukup dengan hari kerja yang memang sibuk. Hari cuti pun sibuk. Paling tak seronok bila kena kerja pada 16/9/2011. Hari di mana semua warga Malaysia sedang bercuti meraikan hari 1 Malaysia. Memang sangat menguji tahap rasional.



Di kala hujung bulan macam ni, aku ingat bolehlah nak rehat-rehat sikit memandang aku dah bekerja macam nak mati sepanjang bulan akan tetapi, aku dapat satu lagi kerja baru. ISO. Tahu apa itu ISO? Sila google.



Haih... Bilalah aku nak dapat rasa melepak dengan kawan-kawan selepas tamat waktu kerja... Bilalah nak dapat peluang berhujung minggu di luar kota. Dah lama tak berkelah bersama teman-teman. Harap-harap bulan Oktober aku tak sesibuk September.


No comments: