About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Tuesday, September 20, 2011

HARI RAYA 2011

Salam sayang semua...

Lama tak mengarang kat sini. Maaf semua sebab tak berkesempatan nak berkongsi cerita. Syawal pun semakin sampai ke penghujung. Apa-apa pun nak minta maaf pada semua yang mungkin terkecil hati dan tersinggung dek tulisan-tulisan suka hatiku ini. Maaf ya semua.

Tahun ini aku dan keluarga beraya di Kuala Kubu Bharu (KKB), Selangor dan diikuti pula dengan Labis, Johor. Eh, macam pelik sangat pula tatabahasa aku ni. Abaikan.

Penat? Bukan main lagi rasanya. Selepas beraya bersama atok (sebelah ayah)dan saudara mara yang lain di KKB, kami terus bergerak ke Sekinchan untuk melawat kubur arwah nenek dan sekaligus melawat keluarga Mak Long Bibah. Tak dan setengah bersembang, aku pon landing depan TV dan akhirnya tertidur selama berjam-jam sehinggalah saudara mara yang lain sampai. Dahsyat betul aku tidur. Nak kumpul tenaga sebab lepas tu terus shoot balik Labis pula. Sampai rumah nenek (sebelah mak) lebih kurang jam 3 pagi. PENAT, ok...

Tahun ni aku beraya ala pusing satu kampung. Hampir semua saudara mara aku jejak (saudara mara sebelah mak ramai!!!).

Menjadi pemandu solo sememangnya sangat penat. Ditambah pula aksi dan kerenah mereka yang menumpangkan diri dalam kereta aku. Rasa penat sampai macam nk lemaskan diri kt sungai je. Nasib baik ada iman. Kalau tak ada langsung, Nauzubillah... Minta jauh...

Walaupun sibuk beraya, kerja dok tunggu aku. Maksudnya, badan aku je yang balik kampung, fikiran dok tertinggal kat pejabat. Dah nasib aku kerja line sales... Redha je la...

Setakat ni dulu. Selamat hari raya!!!!

2 comments:

automalaya said...

Kamping tu ape? Nama tempat kat selangor ke?

Itu namanya workaholic.. Jasad kat kampung, jiwa kat opis.. Haha

zaZa_Luv said...

spelling error.. sowi.. maklumlah..curi time lunch nak update blog... kunun2 type laju la tu...