About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Thursday, December 22, 2011

Pencarian... Sepi

Aku masih dalam misi mencari. Mencari mana silapnya. Mencari mana hilangnya. Mencari apa kurangnya. Diri ini terasa begitu sepi. Hairan. Aku tak hidup sendiri. Keluarga dan kawan sentiasa disisi. Aku kurang pasti kenapa mesti sepi menemani.


Umur yang semakin meningkat. Tanggungjawab yang semakin berat. Jadual yang selalu padat. Semuanya tak mampu membuang sepi. Aku mencari-cari punca. Adakah memang takdirku sepi? Haruskah aku melalui hari-hari mendatang sendiri? Awan mendung seakan turut menyelubungi hati. Seakan biar aku sunyi.


Bukan kutakut sendiri tapi kutakut sunyi. Aku tak betah sendiri andai sepi tetap menemani. Masih mencari sehingga kini. Mencari jalan agar sepi kujauhi.

No comments: