About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Tuesday, December 27, 2011

Ayah di Wad Kecemasan

Tak keruan aku sepanjang di pejabat. Ayah masih di wad kecemasan. Aku risau, takut, dan yang sewaktu dengannya. Memang tengah buat kerja tapi tangan gatal browse pasal CABG (Coronary Artery Bypass Graphing). Pembedahan jantung menggunakan kaedah "bypass" iaitu menyambungkan urat yang diambil dari kaki atau tangan pada jantung bagi memudahkan pengaliran darah (oksigen) dipam masuk/keluar bagi menggantikan saluran yang sumbat akibat kolesterol. Rasa jantung aku pula yang berdegup laju. Keutamaan aku bukan kaedah atau cara rawatan CABG tapi proses penyembuhan dari pembedahan.

Dah seminggu ayah di rumah tapi belum kebah demamnya. Tampak semakin sakit keadaannya. Laman web yang membantu aku memahami hal-hal berkenaan jantung dan CABG:
1) Cleveland Clinic


2) The Society of Thoracic Surgeon




Wishing for the best buat ayah...

2 comments:

Fatin Fairuz said...

azza..yah ko lum sihat lg ye..moge ayah ko cepat sembuh ye..aku doakan ayah ko selamat operate ;)..be strong k..

zaZa_Luv said...

ayah aku da selamat kuar spital... Alhamdulillah, berkat doa semua, dia beransur sembuh... tp tempoh sembuh dia lama sket dr org lain sbb byk komplikasi... ko dah ok?