About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Monday, September 6, 2010

Berserah

Aku hidup kerana Allah. Aku mati juga kerana Allah. Segala yang aku lakukan niat kerana Allah. Tapi kenapa aku terasa jauh dariNya? Aku perlukan seseorang/sesuatu yang boleh mendekatkan aku dengan Maha Pencipta. Aku tak rela dibiar sendiri. Aku tak rela menjauh sepi...

Allah, hanya padaMu aku meminta. PadaMu juga aku berserah. Bagiku Kau selalu diingatan. Bantu aku mengharungi liku-liku hidupku. Bantu aku mengejar cita-citaku. Izinkan aku merasai secebis nikmat cintaMu.

Tuhanku, kupohon padaMu. Andai hidup itu terbaik untukku, izinkan aku hidup di atas bumiMu. Andai mati itu terbaik buatku, Kau redhakan aku bersemadi di dalam perut bumiMu.

2 comments:

automalaya said...

berpijak lah kmu di bumi yg nyata..
nescaya Allah akan menyatakan keraguan mu itu..
Insyaallah..

zaZa_Luv said...

thanks for da comment bro...