About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Saturday, June 25, 2011

Bila Hari Lahir...


Setiap kali hari ulang tahun kelahiran, aku mesti tak boleh sambut dengan meriah. Pesta muda-mudi? Tak payah beranganlah. Hari lahir aku sama dengan hari ulangtahun pemergian Allahyarham Nendaku. Jadinya, memang takkan ada apa-apa sambutan atau keraian pada hari tersebut. Tapi adalah buat tahlil kecil-kecilan. Itupun dikalangan ahli keluarga yang berapa kerat ni je.

Tahun ini punya hari ulang tahun kelahiran lebih mengujakan berbanding tahun yang sudah-sudah. Kenapa? Kali ini bila aku celik saja biji mata pagi-pagi, bersusun mesej ucapan selamat hari lahir. Bukan itu saja, malah di muka laman sosialku juga penuh dengan ucapan demikian. Memang tak ada hadiah berbentuk fizikal pada tahun ini selain dibelanja makan di KFC oleh seorang teman rapat. Tapi doa-doa yang dikirim bersama ucapan selamat begitu bermakna buat aku. Terima kasih kawan-kawan!!!



Umur semakin meningkat. Ku harap pemikiran juga semakin matang. Jujur kuakui, aku tak bersedia langsung untuk menghadapi hari-hari mendatang. Walau usia meningkat dewasa, dirasakan tak banyak yang aku pelajari tentang hidup. Hidup yang "stagnant" atau aku yang meletakkan jangkaan terlalu tinggi terhadap diri? Entahlah. Walau bagaimanapun, hidup mesti diteruskan.



Ganbatte!!!

Semoga hari-hari mendatang memberi sinar bagi menerangi langkah di sepanjang perjalanan hidupku.


No comments: