About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Monday, April 18, 2011

Di Suatu Pagi

Terjagaku tatkala azan subuh belum kedengaran. Awalnya... Entah bila kali terakhir aku bgn seawal ini,aku juga kurang pasti. Hairan, biasanya liat sungguh nak bangun pagi walau jam loceng sudah letih menjerit di tepi telinga.

Di pagi damai ini, dengan mudah aku terjaga. Pantas aku bingkas bangun dan keluar dari bilik. Gelap dan sunyi. Sepi...

Perlahan aku ke dapur. Melihat kalau-kalau ada makanan lebih makan malam semalam... Senyum. Lalu ku panaskan untuk santapan sahur. Terujanya nak berpuasa hari ini...

Perut sudah terisi. Semoga perut ini bisa menahan kelaparan sepanjang hari ini. Diharap dapat kulalui hari ini dengan mudah. Amin..

1 comment:

zaZa_Luv said...

thanks for reading... cm xcaye kisah bosan pon dpt perhatian.. btw, oledi singgah ur blog...