About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Wednesday, August 4, 2010

Suatu Ketika Dulu

Suatu ketika dulu,aku tercari-cari arah hidupku. Ada ketikanya aku seakan sudah ketemu dengan apa yang aku cari tapi ada ketikanya aku rasakan bukan itu yang aku cari...

Biasalah hidup. Macam laut. Ada pasang surutnya. Bosan mengadap fail-fail projek, aku berehat sambil membaca blog lama. Mataku seakan tertarik dengan sepotong ayat. "aku dah x guna hitam jadi background page aku sebab aku rasa zaman kegelapan, zaman mencari-cari dah nak berakhir. " Kelakar. Sedang aku sekarang agak gemar dengan warna-warna suram. Adakah aku seperti kembali ke zaman kegelapan? Sudah tentu tidak. Bezanya aku kini, aku lebih terbuka. Aku tidak punya masalah dengan warna. Bagiku tidak kira apa jua warna yang mewarnai hidup, hidup tetap perlu diteruskan.

2 comments:

anis said...

ye lah..ape pun terjadi hidup perlu diteruskan..tapi post kat fb apa perasaan yang kita rase bukan jalan terbaik kan.. cume dia sebenarnya membuka aib dirinya agar orang tahu kelemahan dia kan.. aku tak faham kenapa orang ang dah lama hidup pemikirang terlalu kuno mengalahkan kami yang lebih muda..aku heran itu..

aku bukan cakap ko..tp budak batch aku...

zaZa_Luv said...

Cik Anis, it is depends on how u express ur feeling.. menulis tu salah satu cara utk lepaskan apa yg terbuku di hati. mmg x dpt dinafikan akan ada orang yg offended dgn apa yg tertulis. nak buat mcm mne, kte bukan hidup bkn d zaman dahulu kala. zaman skang, sume ade hak bersuara. terpulang kpd individu mcm mne nk terima la... dinasihatkan, kte perlu selalu berfikir rasional. jgn la pula kte join skali berfikir mcm mereka.