About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Sunday, September 21, 2008

Aku dan cinta..(2)

Cinta..

Persoalan yang mengganggu fikiran. Bantulah aku memahami konsep cinta!!!!

Sering ditanya sama ada sudah punya kekasih hati atau belum. Jawapanku hanya satu dan tidak pernah berubah. BELUM. Setiap kali itulah, perubahan ketara di wajah mereka yang mendengarnya berubah seakan tidak percaya. Aku BERBOHONG??? Untuk apa??? Jujur pun salah, tak jujur pun salah.

Bukan tiada yang berminat denganku. Bukan tidak pernah aku mendengar kata-kata manis yang menuntut cinta dariku. Malangnya, aku sendiri tidak tahu apa itu cinta.

Aku memilih??? Mungkin ya.. Terlalu memilih??? Itu bukan aku. Mungkin hati ini belum terbuka. Mungkin juga kerana aku lebih rela memilih jalan selamat. "Kahwin pilihan mak ayah".

Insan@insanE

No comments: