About Me

My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Monday, April 6, 2009

Aku dan Cinta(3)

Berkenalan dengan seorang sahabat. Katanya, aku harus beri peluang pada diri untuk merasai nikmat cinta. Aku senang tanpa cinta. Mengapa perlu aku biarkan diriku mendekati risiko cinta? Apa faedah membiarkan hari terluka? Bagiku cukup sekadar menjalani hidup tenang tanpa ada rasa yang buat aku terganggu. Bebas menjalani hidupku. Tidak berasa terikat mahupun terkongkong. Tiada di dalam kamus hidupku tertulis aku membenci lelaki. Sedangkan kenalan, teman dan kawan rata-ratanya adalah lelaki.

Bukan tak pernah aku memberi diri ini peluang untuk dicintai dan mencintai. Namun, tiada apa yang ku dapat. Cinta agung Romeo dan Juliet? Laila dan Majnun? Sudah tidak boleh diterima pakai lagi di zaman serba canggih ini. Itu semua kisah dongeng yang sering disampaikan dari mulut ke mulut. Mungkin aku belum jumpa maksud sebenar cinta. Mungkin sebab itu jugalah yang buat aku ragu-ragu terhadap cinta.

Aneh. Seorang yang percaya cinta sejujurnya, tapi tidak punya rasa cinta.



Insan@insanE

No comments: